Amazon | Welke advertentie mogelijkheden zijn er?

Amazon | Welke advertentie mogelijkheden zijn er?

Er zijn 3 advertentie oplossingen die je via Amazon kunt inzetten. Sponsored Products, Sponsored Brands & Display ads.

Amazon biedt verschillende mogelijkheden om te adverteren aan verkopers.

Met behulp van Sponsored Products, Sponsored Brands en Display ads val jij als verkoper op tussen de zoekresultaten en breng jij jouw merk onder de aandacht van jouw doelgroep.

  • Sponsored products 
    • Promoot individuele producten
    • Zijn zichtbaar in de zoekresultaten en de productdetail pagina’s 
    • Een klik op deze advertenties stuurt de gebruiker rechtstreeks naar de productdetail pagina
  • Sponsored Brands
    • Promoot een verzameling van producten
    • Target de top, het midden of de onderkant van de zoekresultaten
    • Ruimte voor een aangepast titel (kop), logo of foto
    • Een klik op een product in deze advertentie leidt een gebruiker naar de productdetail pagina, een klik op een logo leidt een gebruiker naar een Storefront of een productoverzicht.
  • Display Ads
    • Plaatsing op meerdere opvallende plekken verspreid over Amazon
    • Biedt de mogelijkheid om zelf creatieve advertenties vorm te geven
    • Leidt de gebruiker naar productdetail pagina’s, Storefronts of zelf gekozen detailpagina’s
    • Beschikbaar op desktop en mobiel

Met de juiste campagne strategie en inzet van de verschillende advertentie types zorg je voor optimale vindbaarheid van (nieuwe) producten, vergroot je de engagement met klanten en stimuleer je de verkoop.

Geschreven door

Ben je enthousiast geworden of heb je vragen?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt.