Amazon | 3 handige tips om je product titels te optimaliseren

Amazon | 3 handige tips om je product titels te optimaliseren

Product titels zijn op Amazon zijn een van de belangrijkste ranking punten om goed in te richten. Maar hoe doe je dit nu slim?

Product titels zijn op Amazon zijn een van de belangrijkste ranking factoren; erg belangrijk dus om goed in te richten.

Wij hanteren het principe: ‘Hoe korter, hoe beter’ maar wel met alle belangrijke informatie. Zo ziet iedereen gelijk wat het product is en wat de belangrijkste eigenschappen van het product zijn. Met deze drie tips zorg je voor de juiste opbouw:

  1. Vermeld altijd het merk, product, kleur, maat en andere belangrijke product eigenschappen.
  2. Zorg ervoor dat dat belangrijkste zoekwoorden ook in de producttitels worden vermeld, maar voorkom ‘stuffing.’
  3. Vermijd prijzen, promoties, symbolen, verkopersinformatie en suggestief commentaar (schrijf dus bijvoorbeeld niet dat jij de best bent).

Het belangrijkste is dat de klanten gemakkelijk de producten kunnen vinden en zo een goede ervaring op Amazon hebben. Om een positieve klantervaring te creëren, moet de content daarom van goede kwaliteit en volledig zijn.

Geschreven door

Ben je enthousiast geworden of heb je vragen?

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt.