Auteur:
Ronan Franzen
Datum:
June 12, 2025
Categorie:
Cases
Auteur: Ronan Franzen
Datum: June 12, 2025
Categorie: Cases
Sinds de start van de samenwerking hebben we samen een sterke groei gerealiseerd, bijvoorbeeld door het slim inzetten van de repricer en dynamische levertijden.
Maar Mattisson heeft een onuitputtelijke ambitie en daar houden wij wel van. De gezondheids categorie binnen marketplaces is groot en blijft competitief, met stijgende klikprijzen die het steeds moeilijker maken om een gezond rendement te behalen. Mattisson wilde blijven groeien, zowel organisch als betaald, zónder rendement te verliezen. En dat zagen we wel als een mooie uitdaging!
We zagen een mooie kans: de lancering van het gloednieuwe Sponsored Products systeem op bol, in combinatie met de Channable Ads API, vormt het fundament van onze strategie.
We zorgden voor een slimme segmentatie op basis van productattributen in de feed. Waarom? Zodat we een gestructureerde aanpak konden realiseren en een ijzersterke campagnestructuur op konden zetten, met gerichte en efficiënte targeting.
We maken slim gebruik van de Channable Ads API, waardoor we efficiënt meer dan 1.000 (!!) Sponsored Products campagnes op kunnen zetten. Hiermee weten we het winkelend publiek op bol optimaal te bereiken met het uitgebreide assortiment van Mattisson.
Het resultaat: meer zichtbaarheid, meer klikken en meer bestellingen. Hierdoor nam ook de organische zichtbaarheid toe en groeide niet alleen de performance op de korte termijn, maar werd ook de lange termijn positie van Mattisson op bol versterkt.
Maar daar stoppen we niet. Om optimaal rendement te behalen, hebben we de volgende stap gezet: dynamisch aanpassen van de campagnes.
En dat deden we natuurlijk slim: geautomatiseerd. Door gebruik te maken van Automation Rules in Channable konden we snel, in bulk maar zeer nauwkeurig, de juiste sturing geven aan het hoge aantal campagnes. Daarbij laden we bol sales data en campagne-inzichten automatisch in via Channable Insights. Zo blijven we optimaliseren basis van realtime performance.
Dankzij deze strategie waren we in staat continu te reageren op veranderende marktcondities, in te spelen op de behoefte van het publiek en zo het rendement nóg meer te vergroten.
Onze aanpak zorgde voor een aanzienlijke versterking van de positie van Mattisson op bol. Dit leidde tot een significante toename in zowel omzet als bereik, en droeg tegelijkertijd sterk bij aan het verbeteren van de merkprestaties.
Concreet zagen we in het afgelopen jaar een omzetgroei van maar liefst +43% ten opzichte van de periode daarvoor. Ook het aantal bestellingen steeg flink, met een toename van +29%.
De stijging in verkeer bevestigt deze positieve trend: +16% meer bezoeken. Daarnaast realiseerden we een sterke groei in advertentieomzet, met een stijging van +35% ten opzichte van de voorgaande periode.
Maar belangrijker nog: deze groei werd behaald zonder concessies te doen aan het rendement. Door strategisch te sturen op zowel organische als betaalde zichtbaarheid, hebben we niet alleen de schaal vergroot, maar ook de kwaliteit en effectiviteit van de campagnes op topniveau gehouden.
Deze resultaten bewijzen dat een doordachte mix van organische en betaalde zichtbaarheid op marketplaces zoals bol niet alleen rendeert, maar ook directe, duurzame merkgroei oplevert. En dát is wat je wil.
Benieuwd hoe wij jouw advertenties naar een hoger niveau kunnen tillen? Of wil je meer weten over verkopen op bol? Neem contact op, we helpen je graag!