Feiten op een rij
- Ruim 13 miljoen actieve klanten in Nederland & België
- Een assortiment van 36 miljoen artikelen
- Meer dan 50.000 verkooppartners
Voordelen voor jou als verkoper:
- Je hebt geen eigen webshop nodig. Je maakt zo een verkopersaccount aan en voor je het weet ben je al producten aan het verkopen.
- Laag risico. Je betaalt geen abonnements- of opstartkosten. De enige kosten die je maakt zijn commissies: een klein percentage dat bol.com van jouw verkoopprijs af snoept.
Listing optimalisatie op bol.com
Je kunt marketplaces zoals bol.com als een zoekmachine zien en ook hier komt een stukje SEO bij kijken. In marketplace termen noemen we dit listing optimalisatie. Dit gaat van een juiste titel opbouw, tot afbeeldingen en de juiste attributen vullen. Bovendien is het zelfs mogelijk om middels een marketplace integrator zoals Channable of Channelengine jouw webwinkel te koppelen aan bol.com. Er is enorm veel mogelijk om organisch te scoren op bol.com en wij kijken graag een keer vrijblijvend met je mee om de potentie te ontdekken.
Adverteren op bol.com
Wanneer je een boost wil geven aan je verkoopcijfers op bol.com is het adverteren op bol.com een enorm interessante optie. Er zijn veel mogelijkheden qua type advertenties, zo kun je kiezen uit verschillende plaatsingen: zoekresultaten, categoriepagina’s en productpagina’s. Het is ook mogelijk om je targeting puur op Nederland of België te richten of zelfs per type apparaat een opsplitsing te maken. Aan de hand van je ACOS of ROAS doelstelling kun je in de advertentie omgeving van Bol de prestaties van je campagnes monitoren. Amazin helpt je met het opbouwen, monitoren en optimaliseren van jouw bol.com campagnes met als doel de beste resultaten te halen uit jouw account. Wist je dat het betaald adverteren op bol.com ook je organische resultaten kan verbeteren? Neem anders eens contact op met één van onze specialisten voor een vrijblijvende kennismaking.
Merkregistratie op bol.com
Merkregistratie is een belangrijke stap voor elke ondernemer die zijn of haar producten of diensten wil beschermen en zijn merk wil laten groeien. Als je jouw merknaam wilt registreren op bol.com, zijn er een aantal zaken waar je rekening mee moet houden.
Om te beginnen is het belangrijk om te weten dat bol.com geen aparte merkregistratie biedt voor verkopers op het platform. In plaats daarvan biedt bol.com een merkbeschermingsprogramma aan, waarbij je als verkoper jouw merk kunt registreren en beschermen. Om deel te nemen aan het merkbeschermingsprogramma van bol.com, moet je eerst een geregistreerd merk hebben. Dit kan een nationaal merk zijn, zoals een Benelux-merk of een EU-merk, maar ook een internationaal merk dat geldig is in Nederland.
Als je een geregistreerd merk hebt, kun je dit bij bol.com registreren en beschermen. Dit doe je door een aanvraag in te dienen bij bol.com en daarbij bewijs te leveren van jouw merkregistratie. Bol.com zal jouw merk vervolgens verifiëren en, indien alles in orde is, jouw merk beschermen tegen inbreuk door andere verkopers op het platform. Het merkbeschermingsprogramma van bol.com biedt verschillende voordelen voor verkopers. Zo kun je als merkhouder jouw producten beschermen tegen namaak en kopieën, en krijg je meer zichtbaarheid op het platform.
Kortom, merkregistratie is een belangrijke stap voor elke ondernemer die zijn of haar merk wil beschermen en laten groeien op bol.com. Door deel te nemen aan het merkbeschermingsprogramma van bol.com kun je jouw merknaam beschermen en jouw positie op het platform versterken.
Levering via bol.com (LvB)
Als je als verkoper producten verkoopt op bol.com, is een belangrijk onderdeel van je service de levering van de producten aan de klant. Bol.com biedt verschillende opties voor levering, zowel voor de verkoper als voor de klant.
Een van de opties die bol.com biedt, is LvB. Dit houdt in dat je als verkoper jouw producten opslaat in het distributiecentrum van bol.com, en bol.com zorgt vervolgens voor de afhandeling van de bestellingen en de levering aan de klant. Dit heeft als voordeel dat je als verkoper geen eigen opslag- en verzendkosten hebt, en dat bol.com zorgt voor een snelle en betrouwbare levering aan de klant.
Promoties op bol.com
Een van de mogelijkheden is om gebruik te maken van bol.com's eigen promotieprogramma's. Zo kun je als verkoper gebruikmaken van de Dagdeal, waarbij jouw product gedurende één dag extra onder de aandacht wordt gebracht met een hoge korting. Ook kun je meedoen aan de Weekdeal, waarbij jouw product een hele week extra wordt gepromoot. Deze promotieprogramma's bieden een goede kans, naast adverteren, om jouw producten extra onder de aandacht te brengen bij de klanten.