Productinformatie op bol.com
Voordat klanten jouw producten kunnen toevoegen in hun winkelwagen, is de juiste productinformatie benodigd. De informatie die bol.com vraagt is onderverdeeld in drie stappen: basis, verplicht en optioneel. De basisinformatie bevat een EAN code, categorisering en een productnaam. De verplichte en optionele invulvelden zijn afhankelijk van de categorisering van jouw artikelen.
Zoekwoorden Analyse
Een analyse van relevante zoekvolumes is de start voor het bouwen van je product listings. Met behulp van een goede uitgebreide zoekwoorden analyse en concurrentieanalyse weten wij hoe je de juiste titels en beschrijvingen maakt om uitstekend vindbaar te worden op bol.com. Het zijn niet de visueel aantrekkelijke titels die het goed doen op bol.com, maar vaak juist de goede titels. En wat zijn dan goede titels? Dat is een erg goede vraag die wij onszelf ieder uur van de dag stellen om jou te helpen om organisch te scoren op bol.com
Gebruik aantrekkelijke afbeeldingen & video’s
Omdat klanten jouw product niet in een fysieke winkel kunnen bekijken en aanraken is het enorm belangrijk om duidelijke afbeeldingen toe te voegen. Ga voor één hoofdafbeelding waarop het product duidelijk zichtbaar is en voeg meerdere afbeeldingen toe om details of voordelen van jouw artikel uit te lichten. Om het helemaal af te maken kun je maximaal één video per product toevoegen op bol.com.
Productdata optimaliseren middels een integrator
Integratie partners zoals Channable of ChannelEngine maken het mogelijk om productdata via een API koppeling zo optimaal mogelijk én geautomatiseerd naar een marketplace te sturen. Nooit meer handmatig voorraden aanpassen, prijswijzigingen doorvoeren of bestellingen afhandelen. Door jouw webshop systeem te koppelen aan een integrator is dit allemaal mogelijk. Lees hier meer over integratie partners en hoe Amazin je daarbij kan helpen.
Adverteren versus Organisch
Wanneer je product zo compleet en geoptimaliseerd mogelijk op bol.com te koop staat, is het goed om adverteren te overwegen. Adverteren op bol.com, Sponsored Products, kan namelijk je organische zoekresultaten ook een boost geven. Door extra traffic te genereren op je artikelen via je advertenties, wordt je organische vindbaarheid ook verbeterd.
Wat kan Amazin hierin betekenen?
Met onze expertise binnen marketplaces geven wij advies over je account en bestaande product listings. Als je bijvoorbeeld net begint op bol.com of er niet helemaal uit komt, zijn wij ook de partner voor je. We maken of verbeteren je product listings je product listings en helpen je een hand op weg. We zijn Gold Partner van bol.com en zijn daarom als eerste op de hoogte van de nieuwste tips & tricks om te scoren op dit platform.
Daarnaast kijken we graag samen met jou naar de mogelijkheden om jouw webshop te koppelen aan een integrator als Channable, om via deze weg geautomatiseerd aan de slag te gaan op de grootste marketplace van Nederland én België. Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.