Veelgestelde vragen

Het doel van marketplace advertising is om de zichtbaarheid en vindbaarheid van producten op een online marketplace te vergroten, waardoor meer verkopen worden gegenereerd en de omzet van een bedrijf groeit.
Bijna alle marketplaces zoals Amazon en Bol.com bieden de mogelijkheid om te adverteren. Hierdoor kunnen producten onder de aandacht worden gebracht bij een relevante doelgroep. Op de Amazon advertising en Bol.com advertising pagina’s kun je meer informatie vinden over adverteren op deze platforms.
Een marketplace advertising bureau kan helpen bij het opstellen van een slimme advertising strategie, het analyseren van data, het optimaliseren van advertenties en het ontwerpen van conversie- en branding-campagnes om zo het gewenste resultaat te behalen.
Door meer te verkopen met behulp van advertising, stijgen jouw producten in de zoekmachines van marketplaces. Hierdoor is de kans groter dat jouw producten organisch, dus niet-gesponsord, worden gevonden.
Marketplace advertising is voordelig omdat het zorgt voor een grotere zichtbaarheid van jouw producten op een relevante doelgroep. Daarnaast biedt het waardevolle data over consumentengedrag die gebruikt kan worden om een specifieke advertising strategie in te zetten.
Marketplace advertising is het betaald adverteren van producten op online marktplaatsen zoals Amazon en Bol.com om de zichtbaarheid en vindbaarheid van producten te vergroten en zo meer verkopen te genereren.
We ontwikkelen eerst samen met jou een uitgekiende advertentiestrategie. Op basis van categorie inzichten, concurrenten, marktvolume en zoekwoorden gaan we samen een plan van aanpak maken en bepalen we met welke producten en/of categorieën we gaan starten met adverteren.
Een storefront is een eigen merkpagina of winkel binnen Amazon waarmee je jouw merk en producten kan presenteren. Deze pagina kan je zelf inrichten en ontwerpen. Het is mogelijk de prestaties inzichtelijk te krijgen in de advertising omgeving van Amazon.
Sponsored Brands zijn advertenties die hoger in de funnel zitten en bedoeld zijn om je merk meer lading te geven op het Amazon platform. Je moet hiervoor je merk geregistreerd hebben middels brand registry en een eigen brandstore of storefront hebben.
Sponsored Display advertenties kunnen ingekocht worden via cost-per-click (CPC) of cost per thousand viewable impressions (CPM). De kosten worden afgerekend middels metrics zoals Return On Ad Spend (ROAS), New-To-Brand orders en Click Through Rates (CTR).
Sponsored Display advertenties zijn gerichte advertenties die worden weergegeven op verschillende plaatsen, zoals productdetail pagina’s, zoekresultaten pagina’s en in de winkelwagen. Deze advertenties worden weergegeven aan klanten die interesse hebben getoond in gerelateerde producten.
Een voordeel van Sponsored Products is dat je alleen betaalt wanneer er op de advertentie wordt geklikt. Dit betekent dat je je advertentiebudgetten effectief kan beheren en alleen betaalt voor advertenties die resultaat opleveren.
Sponsored Products zijn advertenties die producten promoten in zoekresultaten en op productpagina’s van Amazon. Deze advertenties worden weergegeven met het label “gesponsord” en kunnen getarget worden op basis van zoekwoorden, productcategorieën en specifieke producten.
Amazon biedt drie verschillende advertentiemogelijkheden: Sponsored Products, Sponsored Display en Sponsored Brands.
Amazin heeft jarenlange expertise in performance marketing, met een focus op het helpen van verkopers om succesvol te zijn op Bol.com sinds 2019. Ze zijn een Gold Partner van Bol.com, wat betekent dat ze zijn geaccrediteerd voor hun jarenlange expertise en kennis van het vakgebied. Ze hebben goede contacten binnen Bol.com die ze kunnen benutten voor hun klanten, waaronder de mogelijkheden voor LvB (Levering via Bol.com), branchegegevens, bètatesten en ondersteuning. Ze zijn gevestigd in Groningen en bieden een directe relatie met een gespecialiseerde consultant die jarenlange ervaring heeft op marktplaatsen.
Amazin helpt nieuwe en bestaande verkopers op Bol.com om effectief te adverteren op het platform. Ze beginnen met een solide advertentiestrategie op basis van de bestaande markt en het assortiment van de verkoper. Na het bepalen van de strategie en productselectie, stellen ze advertentiecampagnes op op basis van grondig zoekwoordonderzoek. Ze optimaliseren advertentiecampagnes op basis van de doelstellingen van de verkoper voor zowel winst als groei.
Bol.com biedt gedetailleerde rapportage en analyse van de prestaties van advertenties, inclusief gegevens zoals kosten per klik en ACOS. Dit helpt verkopers om geïnformeerde beslissingen te nemen over hun advertentiestrategie.
Verkopers kunnen marktaandeel vergroten en klanten aantrekken van hun concurrenten. Dit is een slimme manier om te adverteren en meer klanten te winnen die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten.
Sponsored Products is de belangrijkste methode voor het kopen van advertenties op Bol.com. Het vergroot de zichtbaarheid binnen zoekresultaten, categoriepagina’s of productdetailpagina’s. Verkopers kunnen het type advertentie kiezen dat het beste past bij hun doelen en budget. Sponsored Products biedt ook de mogelijkheid om specifieke apparaten te targeten, zoals mobiel, tablet, desktop of de app.
Adverteren op Bol.com helpt verkopers om een breder publiek van potentiële klanten te bereiken en de zichtbaarheid van hun merk en producten te vergroten. Het helpt ook om sneller nieuwe klanten te bereiken, versterkt het merk en draagt uiteindelijk bij aan snellere verkoopresultaten. Adverteren op Bol.com en optimalisatie van de vermelding gaan hand in hand.
Bol.com is de grootste online retailer in Nederland en België, met meer dan 17 miljoen actieve klanten.
Philip amazin
Jouw vraag nog niet beantwoord?
Nieuwsgierig, ambitieus en helemaal klaar voor jouw verkoopavontuur? Of ben je al gestart, maar zet je nu graag stap 4, 5 of 16? Óf schoot je vannacht een briljant idee te binnen en wil je gewoon even met ons sparren? Wij vinden iedere vorm van contact leuk!