Drie handige tips om je product titels te optimaliseren

Hoe korter, hoe beter, maar wel met alle belangrijke informatie!

Auteur:
Yorick Voorthuijzen

Leestijd:
1 minuten

Datum:
July 7, 2020

Categorie:
Optimization

Auteur: Yorick Voorthuijzen

Leestijd: 1 minuten

Datum: July 7, 2020

Categorie:  Optimization

Product titels zijn op Amazon één van de belangrijkste ranking factoren; erg belangrijk dus om goed in te richten.

Wij hanteren het principe: ‘Hoe korter, hoe beter’ maar wel met alle belangrijke informatie. Zo ziet iedereen gelijk wat het product is en wat de belangrijkste eigenschappen van het product zijn. Met deze drie tips zorg je voor de juiste product title optimization:

  1. Productinformatie: Vermeld altijd het merk, product, kleur, maat en andere belangrijke producteigenschappen.
  2. Zorg ervoor dat dat belangrijkste zoekwoorden ook in de producttitels worden vermeld, maar voorkom ‘stuffing.’
  3. Vermijd prijzen, promoties, symbolen, verkopers informatie en suggestief commentaar (schrijf dus bijvoorbeeld niet dat jij de best bent).

Het belangrijkste is dat de klanten gemakkelijk de producten kunnen vinden en zo een goede ervaring op Amazon hebben. Om een positieve klantervaring te creëren, moet de content daarom van goede kwaliteit en volledig zijn.

Heb jij hulp nodig bij het inrichten van jouw product title optimization? Neem contact op met ons team!

Meer...