De belangrijkste Amazon SEO (listing optimalisatie) pijlers

De zes onderdelen van listing optimization en hoe deze in te zetten.

Auteur:
Rik de Ruijter

Leestijd:
1 minuten

Datum:
November 10, 2019

Categorie:
Optimization

Auteur: Rik de Ruijter

Leestijd: 1 minuten

Datum: November 10, 2019

Categorie:  Optimization

De anatomie van product listings op Amazon bestaat uit 6 onderdelen. Het is erg belangrijk om deze goed in te richten en optimaliseren, zodat je producten bovenaan in de zoekresultaten komen. De algoritmes van Amazon SEO beoordelen de posities van jouw producten op onderstaande punten:

  • Product Title
  • Product Images
  • Key Product Features
  • Product Listing Description
  • Amazon Product Reviews
  • Amazon Product Ratings

Je kan dit zien als de verschillende SEO pijlers van Google; als dit goed op orde en up-to-date is verkrijgt je website ook betere posities. Erg belangrijk voor jou als verkoper op Amazon om hier actief mee aan de slag te gaan. Amazon SEO optimization wordt ook wel Listing optimization genoemd.

Meer...