Welke Amazon advertising mogelijkheden zijn er?

Drie verschillende mogelijkheden om te adverteren op Amazon.

Auteur:
Rik de Ruijter

Leestijd:
1 minuten

Datum:
December 1, 2019

Categorie:
Amazon advertising

Auteur: Rik de Ruijter

Leestijd: 1 minuten

Datum: December 1, 2019

Categorie:  Amazon advertising

Amazon biedt verschillende mogelijkheden om te adverteren aan verkopers.

Met behulp van Sponsored Products, Sponsored Brands en Display ads val jij als verkoper op tussen de zoekresultaten en breng jij jouw merk onder de aandacht van jouw doelgroep.

Met behulp van Sponsored Products, Sponsored Brands en Display ads val jij als verkoper op tussen de zoekresultaten en breng jij jouw merk onder de aandacht van jouw doelgroep.

Sponsored products

  • Promoot individuele producten
  • Zijn zichtbaar in de zoekresultaten en de productdetail pagina’s
  • Een klik op deze advertenties stuurt de gebruiker rechtstreeks naar de productdetail pagina

Sponsored Brands

  • Promoot een verzameling van producten
  • Target de top, het midden of de onderkant van de zoekresultaten
  • Ruimte voor een aangepast titel (kop), logo of foto
  • Een klik op een product in deze advertentie leidt een gebruiker naar de productdetail pagina, een klik op een logo leidt een gebruiker naar een Storefront of een productoverzicht.

Display Ads

  • Plaatsing op meerdere opvallende plekken verspreid over Amazon
  • Biedt de mogelijkheid om zelf creatieve advertenties vorm te geven
  • Leidt de gebruiker naar productdetail pagina’s, Storefronts of zelf gekozen detailpagina’s
  • Beschikbaar op desktop en mobiel

Met de juiste campagne strategie en inzet van de verschillende advertentie types zorg je voor optimale vindbaarheid van (nieuwe) producten, vergroot je de engagement met klanten en stimuleer je de verkoop.

Meer weten? Lees ons volledige blog over het adverteren op amazon. Weet je genoeg? Neem dan contact met ons op.

Meer...